Σάββατο 26 Μαΐου 2012

ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ - ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟ - ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
* Πρωτοφανές λάθος προκαλεί αναστάτωση σε μαθητές, γονείς , εκπαιδευτική κοινότητα

Ιδιαιτέρως απαιτητικά ήταν τα χθεσινά θέματα στο μάθημα της Φυσικής στην οποία διαγωνίσθηκαν οι υποψήφιοι της θετικής και της τεχνολογικής κατεύθυνσης στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), με μια ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωσή της, κρίνοντας τον βαθμό δυσκολίας των χθεσινών θεμάτων, ζητά από τους βαθμολογητές να μην προχωρήσουν στη διόρθωση των γραπτών έως ότου δοθούν διευκρινίσεις και παράλληλα ζητά συγγνώμη από τους υποψηφίους για τον βαθμό δυσκολίας.

Αντίθετη ήταν η εικόνα των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης που διαγωνίσθηκαν χθες στη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε εξαιρετικά κείμενα, όπως χαρακτηρίσθηκε από μαθητές και εκπαιδευτικούς, των Κωνσταντίνου Καβάφη και Τάσου Λειβαδίτη.

Με αφορμή τα θέματα της Φυσικής κατεύθυνσης, εκπαιδευτικοί και φροντιστές, σημείωναν τον ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, προβλέποντας μάλιστα πως «δύσκολα απάντησαν υποψήφιοι το Δ4 θέμα» ενώ η ΕΕΦ σημειώνει πως «το θέμα Γ4 όπως διατυπώθηκε είναι επιστημονικά λανθασμένο» τονίζοντας γενικότερα ότι τα θέματα ήταν τέτοιας δυσκολίας λες και αφορούσαν σε... «διαγωνισμό ταλέντων φυσικής». Άσχετα πάντως από τις κρίσεις ή τις επιμέρους παρατηρήσεις για τα θέματα, φροντιστές συμφωνούσαν χθες ότι πρόκειται για ιδιαίτερα απαιτητικά θέματα, δυσκολότερα και από τα περυσινά. Άσχετα με το πως θα γράψουν οι υποψήφιοι στα υπόλοιπα μαθήματα κατεύθυνσης από βδομάδα, η επίδοση στη χθεσινή Φυσική θεωρείται ήδη δεδομένο πώς θα αποτελέσει «κλειδί» για την εισαγωγή στη σχολή της επιθυμίας των υποψηφίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» χθες καταγράφηκαν τέλος και τρία λιποθυμικά επεισόδια υποψηφίων, σε ισάριθμα εξεταστικά κέντρα της Λάρισας, στο ίδιο μάθημα μετά από εκδήλωση κρίσης άγχους.

ΦΥΣΙΚΗ
Αναλυτικότερα στη χθεσινή ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών σημειώνεται πως «τα θέματα της Φυσικής κατεύθυνσης ήταν εντός διδαχθείσας ύλης. Το θέμα Γ4 όπως διατυπώθηκε είναι επιστημονικά λανθασμένο. Η ράβδος παίρνει αρκετή ενέργεια μέσω του έργου της δύναμης F ώστε να κάνει ανακύκλωση, με αποτέλεσμα η κινητική της ενέργεια να αυξάνει επ’ άπειρον.

Εκτός από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1/4 των θεμάτων (δηλαδή 25 μονάδες), τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη Φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων Φυσικής.

Η χρονική διάρκεια των 3 ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επιπέδου. Ως αποτέλεσμα καταργείται η διαβάθμιση στην βαθμολογία και δεν ανταποκρίνεται στον σκοπό της, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών ανάλογα με το επίπεδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως ύστατη προσπάθεια να σώσει την τιμή και το κύρος της επιστήμης, ζητά συγγνώμη για αυτά τα θέματα από τις μαθήτριες και τους μαθητές που διαγωνίστηκαν σήμερα. Καλούμε τους συναδέλφους βαθμολογητές μέχρι να υπάρξει διορθωτική ανακοίνωση, να μην προχωρήσουν στη διόρθωση των γραπτών» καταλήγει η ανακοίνωση που υπογράφει η επιτροπή επίλυσης θεμάτων της ΕΕΦ.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Με εντελώς διαφορετικά συναισθήματα βγήκαν χθες από τα εξεταστικά κέντρα οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης οι οποίοι διαγωνίσθηκαν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Με αφορμή τα θέματα η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων σε ανακοίνωσή της σημειώνει μεταξύ άλλων για το κείμενο πως «το ποίημα με τίτλο «Μελαγχολία του Ιάσονος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ.Χ.» του Κ.Π.Καβάφη είναι ένα από τα διδαχθέντα κατά τη διάρκεια του έτους. Οι ερωτήσεις ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών, καθότι αρκετές από τις ζητούμενες απαντήσεις παρατίθενται ως σχόλια στο σχολικό βιβλίο και το βιβλίο του καθηγητή».

ΔΕΥΤΕΡΑ
Οι πανελλαδικές των αποφοίτων γενικών λυκείων συνεχίζονται μεθαύριο Δευτέρα, με τους υποψηφίους να διαγωνίζονται στα μαθήματα: Αρχαία ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά θετικής αλλά και τεχνολογικής κατεύθυνσης (και των δυο κύκλων). Σήμερα Σάββατο οι απόφοιτοι των ημερησίων και εσπερινών ν ΕΠΑΛ (Ομάδα Α’) διαγωνίζονται στα εξής μαθήματα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό σχέδιο, Στοιχεία μηχανών, Δίκτυα υπολογιστών ΙΙ, Ναυσιπλοΐα ΙΙ και Βοηθητικά μηχανήματα ΙΙ.

Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ακυρώνεται ερώτημα στη Φυσική


Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε γύρω από την εγκυρότητα του θέματος Γ4 το υπουργείο Παιδείας υποχρεώθηκε χθες βράδυ να εκδώσει οδηγία προς τα βαθμολογικά κέντρα σύμφωνα με την οποία το υποερώτημα ακυρώνεται και οι μονάδες τους, κατανέμονται στα άλλα τρία υποερωτήματα.

Η εξέλιξη θεωρείται πρωτοφανής στα χρονικά των πανελλαδικών εξετάσεων, το υπουργείο Παιδείας δηλαδή να ακυρώσει ερώτημα ως επιστημονικά λανθασμένο την ίδια ημέρα κατά την οποία εξετάσθηκαν τα παιδιά. Αναλυτικά στην ανακοίνωση που εξέδωσε χθες βράδυ το υπουργείο Παιδείας σημειώνεται πως «η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων απέστειλε Οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα για τη βαθμολόγηση στο μάθημα της Φυσικής.

Στο Γ4 ερώτημα παρατηρήθηκε ότι είναι ελλιπής η διατύπωσή του. Συγκεκριμένα, δεν προσδιορίζεται ότι η ζητούμενη γωνία αναφέρεται στο πρώτο μέγιστο της κινητικής ενέργειας. Κατόπιν τούτου, το ερώτημα Γ4 ακυρώνεται και οι αντίστοιχες μονάδες ανακατανέμονται στα υπόλοιπα ερωτήματα Γ1, Γ2 και Γ3 του θέματος.

Σημειώνεται ότι, όσον αφορά τη γραπτή εξέταση του μαθήματος της Φυσικής, η βαθμολόγηση δεν έχει ακόμη αρχίσει ενώ για τους έχοντες ήδη εξεταστεί προφορικά (υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) στο μάθημα, ισχύει η ίδια ρύθμιση» καταλήγει η ανακοίνωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γνώμες, παράπονα, ιδέες, και ότι θέλετε να πείτε, πείτε το εδώ.
Opinions, complaints, ideas, and that you want to say, you say here.